Výhody každodenného cvičenia jogy

null

Joga sa z Indického polostrova, kde pred storočiami vznikla, rozšírila a stala sa jednou z najpopulárnejších psycho fyzikálnych wellness praktík na svete. Joga, disciplína majúca korene v hinduistických, buddhistických a tantrických tradíciách, usiluje o harmóniu tela a mysle, schopnosť byť v rovnováhe a o poznaní seba samého. Je to skutočný všeliek pre myseľ a telo, ktorý – pokiaľ sa vykonáva pravidelne – výrazne zlepší kvalitu života.

Objavte niektoré z dôležitých výhod jogy v našom článku!

  • Nedávne štúdie vykonané Perelmanovou lekárskou fakultou Pennsylvánskej univerzity a zverejnené v Časopise klinickej psychiatrie (orig. názov Journal of Clinical Psychiatry) ukazujú, že neustále cvičenie jogy (hlavne s jogínskym dýchaním alebo pránájámou) potláča príznaky úzkosti a miernej depresie. Riadené dýchanie sa môže stať životaschopnou alternatívou k liekovej terapii, ktorá zvyšuje hladinu serotonínu v tele a znižuje stresové hormóny.
  • Medzi najzjavnejšie výhody jogy patrí zvýšená flexibilita spolu so svalovým napätím, faktory, ktoré – pri stále sedavejšom životnom štýle, keď si ľudia zvykli na nesprávne držanie tela pri používaní smartfónov a počítačov – pomáhajú predchádzať bolestiam chrbta.
  • Joga zahŕňa nízko kalorickú vegetariánsku stravu s nízkym obsahom cukru. Táto diéta podľa výskumu publikovaného v špecializovanom časopise Starostlivosť o diabetes (orig. názov Diabetes Care) stabilizuje hladinu cukru v krvi a pôsobí proti cukrovke 2. typu.
  • Ako ukazuje štúdia Univerzity Illinois, 20 minút jogy denne prospieva kognitívnemu systému, zvyšuje pamäť a schopnosť sústrediť sa.
  • Keďže joga zahŕňa rôzna pozície, pomáha udržiavať kardiovaskulárny systém v dobrom zdravotnom stave, spomaľuje srdcovú frekvenciu a znižuje krvný tlak.

Tak na čo čakáte? Odhodlajte sa ku zdravej zmene životného štýlu!

the way you live

See Also

Newsletter